Catch Up – Blandat

Det här är en samling blandade inlägg som jag tyckt varit intressanta och som jag ska använda någon gång.

  • Mastering CSS Coding: Getting Started

    En av dom bästa sakerna med internet är alla howtos, saker skrivna av människor som har stor koll vad dom håller på med för att hjälpa dig och mig som inte har en aning. Den här CSS-guiden har för första gången gett mig koll på vad som är vad, bra illustrerad!

  • The Food Lab: Perfect Boiled Eggs

    Som en stor fantast av howtos och av kokta ägg måste jag dela med mig av den här utförliga vetenskapliga undersökningen av hur man kokar ägg!

  • Doit.im Is a Cross-Platform GTD Task Management App

    Jag letar fortfarande efter en taskmanager som har allt jag önskar. När den här kommer till Android och jag har skaffat mig en android-tvåa ska jag helt klart prova den!

  • Säkerhet och Unicode

    OWASP har alltid bra inlägg om säkerhet. Här frågar dom sig om du kan skilja på punkter i domännamn?

  • Google Should Make Apple Beg For Maps Navigation

    Google släpper sina bästa applikationer till iPhone och till Android. Med navigation släpper dom för första gången nånting till Android först, ska Apple få tilllgång till det?

  • Försvarsunderrättelsedomstolen tar form

    Inte mer än tre ledamöter åt gången varav en har underrättelsebakgrund. Det blir färre att pressa för att få igenom allt. Nu kommer det inte behövas så många beslut för att avlyssna hela svenska folket heller, bara hitta nån misstänkt per län typ. Vem delar du ”trafikstråk” med?

  • One million giraffes, GO!

    Hur ser din giraff ut?

  • Corporate law firm targets whistle-blowers and anonymous commenters

    An advokatfirma som inriktar sig på att hitta dom som försöker vara anonyma på nätet. Sensmoralen är väl att du ska vara väldigt försiktig innan du säger nånting, överhuvudtaget. Med datalagringsdirektiv och FRA-kablar så finns det ju fler ställen som kan råka läcka som dom kommer rikta in sig på!

  • Trolltyg, del 6: Trollmi!

    Rasmus skriver alltid så djävla bra. Det finns inte ord för hur mycket jag beundrar det som kommer från den mannens tangentbord. Nätkärlek!

  • ”Star Ship” Chandelier Boldly Lights Where No Lamp Has Lit Before

    Nånting att hänga ovanför vardagsrumsbordet kanske! Tyckte den var snygg och nördpoängen är hög.

  • Inkörsporten

    Det räcker egentligen med att citera en mening ur det här inlägget för att man ska tänka efter: ”Nej, anledningen till att illegala droger är en inkörsport är just att de är illegala.”

  • ESAPI Python Edition

    Indatavalidering är sexigt. Python är sexigt. Sånt här gör mig upphetsad… typ.

  • Inga utländska frimärken på e-posten…

    Kanske inte så konstigt att man inte tycker FRA är ett problem när man låter myndigheters mail gå genom främmande makts kablar. Okrypterat. Sånt här gör mig mörkrädd, har svenska myndigheter inga som helst säkerhetsansvariga. Dom borde få sparken om detta är sant.

  • Nytt läge

    HAX skriver lite om sina tankar nere i Bryssel. Inte så mycket om någon enskild politisk fråga just här, men det är den här känslan han har som gör att jag vill bli riksdagskandidat för Piratpartiet. Jag vill känna att jag kan påverka!

  • Microsoft pulls Windows 7 tool after GPL violation claims

    Microsoft har programmerare som också tycker att det finns bra saker i GPL-ad kod. Så bra att dom kopierade in det i Windows-verktyg. Aja baja, inte utan att GPLa verktyget!

  • Den franska högern prioriterar

    Anais beskriver vilka besparingar som den franska högern vill göra. Mänskliga rättigheter, individers rättigheter och frihet verkar vara saker som ska kosta mindre framöver!

  • Den skånska bynazismen

    Diskussionen kring Vellinge i media känns vid tillfällen onyanserad, men jag kommer ihåg när jag bodde i Skåne. Varje gång jag åkte buss, i princip, så höll jag på att bli rent ut sagt förbannd för det satt alltid nått rasistsvin bakom mig och diskuterade negrer och apor. Det finns ett reellt problem med främlingsfientlighet i Skåne och det är inte bara Vellinge som lider av problemet.

  • EFF lawyers grin like holy fools, surrounded by a fan of formerly secret government documents

    Varje gång ett dokument som tidigare varit hemligstämplat blir släppt till allmänheten är det en vinst för demokratin. Nuff said.

  • Komiker – hör upp!

    Youtube är inget problem, det är gratis marknadsföring. Jag kommer dock inte kolla ett Betnér-klipp på youtube fram tills den 18 Mars då jag ser han på nordanåteatern. Vill inte ha sett nått av det materialet innan.

  • No shit sherlock….. Årets DOH! ….

    Om man tror att jorden inte kan vara mer än sex-sju-tusen år kan man kanske inte ha så stor tillit till vetenskap…

Explore posts in the same categories: fra, Politik, Prylar, religion

Etiketter: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

