Om piratpartiet i riksdagsvalet

Klara har skrivit ett fantastiskt brandtal om varför hon är pirat. Markus ”Lake” Berglund skriver om hur han fortfarande kan vara centerpartist. Kopplingen mellan partierna blir inte tydligare än Lake som är Centerguldpirat.

Jag tror att många centerpartister kommer straffa (C) i Riksdagsvalet 2010. Jag tror många av dom kommer stanna hemma och resten rösta på Piratpartiet. Jag tror det gör att det här är en rimlig analys. Jag tror inte heller att det kommer bli många taktikröster på den borgerliga sidan, då valet blir svårt.

Piratpartiet kommer ha några dragfrågor under 2010. ACTA kommer vara nr 2 och hovrättsförhandlingarna för The Pirate Bay nr 1. The Pirate Bay som har fått sin logga registrerad som varumärke, av någon annan. Är det så varumärkeslagen ska användas?

En annan viktig sak för Piratpartiet kommer vara att kunna visa på resultat från våra representanter i Bryssel. Att Christian Engström fixade rättssäkerhet i telekompaketet ska vi peka på! Nu ska vi se vad som händer med dom kulturskatter som är copyrightskyddade fortfarande men ingen vet vem som har copyright på. Christian är även duktig och ställer relevanta frågor.

Dom får vi aldrig glömma att det viktigaste vi har är ren aktivism. Till exempel kampen mot FRA får inte ta slut nu. Då jag vet att pirater är givmilda sprider jag även detta vidare.

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Om piratpartiet i riksdagsvalet”


  1. Kopplingen mellan partierna KAN bli tydligare, jag är bara medlem i Centerpartiet, än så länge. :-)

    Tack för länken.

  2. berinder Says:

    Du måste vara en mardröm för (C), kritiserar öppet och högljutt partiet och dom kan inte utesluta dig. Hur skulle ”Utesluten för att han höll för hårt på integriteteten” låta?

    Följer dig stort intresse!


  3. Rent formellt sett kan jag nog bli utesluten för mitt finansiella stöd till ett konkurrerande parti. Det är flera partier som ändrat sinsa stadgar/regler kring medlemmar som engagerar sig i andra partier, Andreas Bergs medlemskap i fyra partier är ett exempel.

    Bland annat vet jag att (mp) och (pp) inte har några som helst restriktioner eller krav på ”exklusivitet” i engangemanget och att (fp) har lättat på sina regler, men (c) har formellt sett fortfarande kvar samma uteslutnings-klausul som tidigare om att ”motarbetar partiets syften”, vilket har föranlett uteslutning av medlemmar osm engagerat sig i andra partier.

    Jag har dock fått ett underhansbesked från Anders Flaning, partisekreterare (c), om att ”vi välkommnar mångfald i partiet”. Jag har efterlyst mer bindande löften om att inte bli utesluten på grund av mit GuldCenterPiratande, men ännu inte fått detta…

    Ps. Vi är många medlemmar som agerar ”mardröm för partiet”, så det skulle bli jobbigt om de började utesluta oss…

    http://centeruppropet.se/

    :-D


Kommentera

