Varslad

Det här är inte ett politiskt inlägg eller ett inlägg med en massa länkar till roliga saker. Det här handlar inte om något problem vi alla möter. Det här inlägget handlar om ett nytt problem för mig att hantera som dök upp idag.

13:55 idag satte jag mig i ett möte, jag anade redan av avsaknaden av småsnack innan vad det skulle handla om och sen kom det. Varslet. Vi är fyra stycken som blir varslade, jag är den längst anställda av oss som varslas. Det är inte lätt att se det positiva, det är inte lätt att tänka att ”det här öppnar ju nya möjligheter”. Lätt är att tänka ”japp, nu får jag ångra att jag inte fixade examen medans tid var.”

Istället för att ha en underbar och fantastisk arbetsgivare, som är otroligt flexibel bara man gör sitt jobb så finns risken att jag har ett betydligt mindre flexibelt jobb under valrörelsen eller i värsta fall arbetsförmedlingen som sniffar mig i hasorna.

Risken finns alltid att man måste flytta, eller pendla, för att iaf ha sysselsättning. Om jag flyttar mitt i valrörelsen så har vi iaf något som allvarligt inkräktar på min förmåga att organisera och aktivera piraterna här i Skellefteå. Borde jag kanske be valkretsledaren hitta ny kommunledare redan nu?

Twitter har varit ett stöd hela eftermiddagen, å det finns redan ett par jobbtrådar jag ska börja nysta i. Åsså ska jag lära mig django, pronto… ;)

Frugan är inte hemma ikväll, hon är och lyssnar på Winnerbäck i Luleå. Så jag sitter lite ensam, vilket visserligen i vanlig ordning leder till att jag städar halva lägenheten.. Nått positivt i alla fall.

Näe, nu ska här skrivas CV.

Explore posts in the same categories: data ductus, livet

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Varslad”

  1. maloki Says:

    baha! … okej jag missar förmycket när jag inte är på twitter :(
    ledsen att höra! Förlåt att jag inte var där som stöd.. :s
    kram!
    och lycka till


  2. Tråkigt att höra. Lycka till!


Kommentera

