Saabs nedläggning

Jag trodde inte att jag skulle kommentera nedläggningen av Saab, men jag känner mig tvingad. Att Saab tvingas stänga ner är ett exempel på hur kapitalismen är bra för kollektivet och dåligt för individen. Det frigörs duktiga människor från ett företag som inte genererat vinst på länge och ställs till nya framväxande företags förfoganden. Hemskt för dom som drabbas, troligen bäst för Sverige i det långa loppet.

I övrigt har Joshua_Tree skrivit helt fantastiskt om Trollhättan.

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Saabs nedläggning”

  1. Jan Says:

    Vet inte riktigt vad du menar men…

    Jag som många andra hoppas verkligen att SAABS gamla ingengörer INTE kommer ut på ” marknaden”..Dom var inte ”duktiga” på nåt sätt förutom att strula till det mesta för att i slutändan bygga en bil som alla andra byggde UTAN att strula till det…

    Som du vet så fanns det ingen som ville köpa missfostret man byggde i Trollhättan så varför applådera deras konstruktörer??….

    Nää..Applådera i stället det som kanske kommer ut i slutändan o det SOM HAR MINST med SAAB att göra…det är det troligaste att funka om nåt!!

    Alltså att dom gör NÅT ANNAT!!!

    Ha det
    Jan

  2. berinder Says:

    Jag förstår inte hur du menar heller. Om inte Saabs gamla ingenjörer kommer ut på marknaden kommer dom att kosta skattepengar i arbetsmarknadsåtgörder och socialbidrag. Saab har troligen hållit ett stort antal bra ingenjörer som nu friställs och kan hamna i företag med produkter som folk vill köpa.

    Jag hoppas att alla som blir friställda i Trollhättan hittar jobb i olika företag som kan öka Sveriges BNP istället för att som förut sitta i ett förlustbolag.

    Ha det!
    berinder


Kommentera

