Uppmuntrans makt

Läser ett blogginlägg om skillnaderna i språk mellan waterfall-projekt och agila projekt. Tänker på en sak jag läste i en bok förut, kommer inte ihåg vilken tyvärr, om att programmerare är som valpar. Bara inte lika mogna.

Saken här är alltså att programmerare blir mer motiverade och mer produktiva om dom känner att dom är produktiva. Inom programmeringen sker detta alltså i agila metoder, metoder som äv väldigt positiva i sitt språk (läs första länken).

Detta är nånting alla borde ta med sig i alla aspekter av sitt liv. Jätteviktigt när vi nu går in i ett valår är att vi tar med oss det in i hur vi tilltalar varandra inom partiet.

Jag lovar att framöver försöka framföra bra kritik och för varje sak jag kritiserar ska jag peka på två saker jag tycker är bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , och .

Explore posts in the same categories: livet, Politik

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Uppmuntrans makt”

  1. PiratJanne Says:

    Intressant läsning – tack för länken! :)

    Kommunikation och hur man formulerar den är ofta viktigare än man kan tro.


Kommentera

